Friday 21 November 2014

IN MEMORIES..

Posted by Unknown at 00:23

#HUMANBESTFRIEND-TABBY
20/11/14-10:43p.m 



KAU PERGI JUA


"Meoww. Tolong saya sakit."

Tomok : Wey, jom makan?!
*Tomok hairan, kenapa tabby dari tadi terbaring?

Skali lagi Tomok kejutkan "Si Tabby"...

Tomok : Wey,cepatlah kang aku habiskan kang! Haa kau tak dapat merasa.
*Tomok masih hairan. Kenapa "Si Tabby" tak bergerak walau sikit pun dari posisi dia.
Then, Tomok sedar. Tubuh "Si Tabby" tak bergerak.
Tiada satu nafas pun. Mata Tabby tertutup rapat.

Tomok:Wey,bangunlah. Jangan na berlakon lah depan aku. Puihh.
*Tomok dekatkan dirinya dengan Tabby. Tomok tatap wajah Tabby. Tomok mula gelisah dan gundah.

Tomok: Woi!! Tabby bangunlah.. Tabby!!! Bangun!!! Tabby!!! Kau pekak ke?! Kau ni kenapa? Tabby!! Kau dengar tak ni?!

Kemudiannya....

Tiada satu sahutan pun dari "Si Tabby". Tomok hanya mampu duduk di sisi Tabby yang tubuhnya sejuk kaku. Dengan satu sahutan dari Tomok yang bermaksudkan *Tabby bangunlah. Aku tau kau tidur. Jangan la macam ni.

...Tomok masih menghidu dari setiap tubuh "Si Tabby". Dia masih bersahut *Tabby jangan tinggal aku. Aku tak de kawan na buli lepas ni. Semua awek kau aku kebas. Kau macam takde perasaan. Tuan kita letak awek semua dapat kat kau. Aku bujang. Kau untunglah comel, taugh lagi.. (katang) Hmm..tapi satu awek pun kau tak tibai. Kau ni takde perasaan ke?! Woi,Tabby!! Kau dengar tak?! Bangunlah. Please aku merayu ni. Hmm....

Tomok duduk di sebelah Tabby. Tomok menatap indah wajah "Si Tabby". Dengan harapan Mengharapkan "Si Tabby" bangun dan menyahut "Si Tomok". Tapi,
sepi.............. Tomok dalam keadaan yang sangat sedih sampaikan setiap saat dia pandang ke wajah Tabby.

Tomok: aku tahu aku selalu tak puas hati dengan kau. Sebab Tuan kita semua layan kau lebih. Aku tak de siapa sangat peduli. Aku tahu aku jahat. Selalu buli kau. Kadang2 cemburu sangat sebab kau dapat layanan lebih. Kau dapat pakai rantai dan baju. Aku?! Hmm..
*Tomok masih confess apa yang terpendam dalam hati dia.

Tomok: Kau dengan aku, dua2 kena penyakit yang sama. Sakit (batu karang). Kau tengok aku. Selepas berminggu2 sakit, aku bertahan. Aku bertahan. Aku ingat, esok aku dah dapat tengok Tuan aku.Matahari. dan kawan-kawan aku. Tetapi dengan usaha aku cuba untuk telan ubat apa saja yang Tuan kita bagi. Ubat sucks!! Aku tak suka!! Tapi aku cuba. Sebab aku na bersama dengan Tuan kita. Aku na bahagia kan diorang semua. Lepas tu aku kena langgar kereta. Tapi aku masih hidup. Nyawa2 ikan dah aku masa tu. Aku lumpuh kaki belakang. Rahang aku patah. Banyak darah dalam mulut aku sampai aku tak makan,minum. Aku dibawa ke Klinik Vet. Kata Doktor tu aku dah tak ada harapan. Aku dibawa balik. Tuan aku letak Tuna dan air depan aku. Aku tak boleh bergerak. Hari demi hari. Aku cuba. Aku cuba dan aku tetap mencuba. Dari aku tak boleh bergerak. Aku dapat bergerak. Walaupun susah untuk aku kunyah. Aku cuba. Bertapa lama aku hadap siksa tak makan dan minum. Aku paksa diri aku walau apa pun. Finally aku dapat digelar "HERO". Sebab tabah hadapi hidup di dunia. Tapi kenapa kau tak boleh jadi macam aku?! Kenapa "Tabby" kenapa!!!!

Tomok: kau pergi tinggalkan aku sorang2 at sini. aku dah takde kawan lain. Please doe bangun! aku perlukan kau. Aku tak de kawan dah selain kau. Aku nak kau bangun dan makan dengan aku macam biasa kita bersama. Bergurau,Bergaduh.. Hmm.. aku dah mula rindukan kau Tabby. Bangunlah kawan..

Tomok mengalihkan pandangannya sebab Tabby senyap sepi tanpa menyahut semula dari Tomok
*Tomok sedih tak terkata. Dia hanya mampu mendiamkan diri di sebelah Tabby.

Kenapa kau tinggalkan aku "Tabby". Kenapa?!...

(mereka lapar,mereka hanya mampu berbunyi "Meow..". Mereka derita kesakitan masih lagi berbunyi "Meow.." Tak dapat na tahu yang dia ber"Meow.." tu sebenarnya dia nak cakap "Sakit!! Hmm..sakit Tolong sakit sangat")

Tabby: Terima kasih atas jasa korang sekeluarga. Aku akan rindukan semuanya. Ingat aku selalu ya?! Jangan tangisi aku. Aku di belai penuh kasih sayang. Aku dilayan dengan sungguh manja dan disayangi oleh kakak yang baik hati lagi mulia dalam keluarga ni. Dia selalu mandikan aku. Jaga makan minum aku. Layanan dia selalu macam tu sampai bila-bila. Aku pemals. Selalu tidur dan goyang ekor je. Diorang basuh sangkar aku tukar pasir aku. Bagi aku makan yang ckup. Cium dahi dan hidung aku bila aku buat manja.. Hahaha.. dan aku hanya mampu menyahut "Meow..!!" Sebagai tanda Terima Kasih!.. andai aku dapat berkata-kata. Tapi aku hanya haiwan. Haiwan tak dapat berkata-kata fasih seperti manusia. Aku pergi tak kembali. Ingati kisah kita bersama tau! Aku akan rindukan kamu sekeluarga.

Tomok: Aku tiada teman lagi selepas ni. Aku mungkin tak dapat cari pengganti yang sama macam kau. "Tabby"..

Sekian..

20/11/14 Tabby dalam kenangan.. 

(Re-write story by : Ajik_xndr)

Thank You so much for this hole story made by my lil brother.. i'll never ever forget "TABBY" #humanbestfriend 


0 comments:

Post a Comment

 

GADISQUH Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review